Some grounds for attributing information to non-advertising
https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-4-48-53
Abstract
The article deals with the grounds for classifying information as non-advertising, which will not be advertising information required to be placed by law, due to the custom of business, etc. The study of judicial practice, explanations of the FAS of Russia, the opinions of various authors on the application of these grounds. Certain conclusions are drawn.
References
1. Черячукин Ю. В. Проблемы правового регулирования рекламной деятельности в России и зарубежных государствах: Дисс. ... док-ра юрид. наук: 12.00.03. Волгоград, 2002. 370 с.
2. Баранова М. В. Право и реклама: общетеоретический аспект: Дисс. ... док-ра юрид. наук: 12.00.01. Нижний Новгород, 2010. 739 с.
3. Чубукова И. В. Административно-правовое регулирование рекламной деятельности: Дисс. ... канд. юрид. наук: 12.00.14. Москва, 2009. 183 с.
4. Смолева М. Е. Когда вывеска не будет рекламой? // Руководитель автономного учреждения. 2018. № 3. С. 38—44.
5. Спектор Е. И. Комментарий к Федеральному закону «О рекламе» (постатейный). М.: Юстицинформ, 2007. Доступ из справ.-правовой системы «КонсультантПлюс».
6. Постатейный комментарий к Федеральному закону «О рекламе» // Бадалов Д. С., Василенкова И. И., Карташов Н. Н., Котов С. Ф., Никитина Т. Е. М.: Статут, 2012. Доступ из справ.-правовой системы «КонсультантПлюс».
7. Щелкунова Т. С. О проблемах разграничения понятий «реклама» и «вывеска» // Арбитражные споры. 2011. № 4. С. 88—99.
Review
For citations:
Kosirev E.V. Some grounds for attributing information to non-advertising. Russian competition law and economy. 2019;(4):48-53. (In Russ.) https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-4-48-53