Preview

Russian competition law and economy

Advanced search

The concept of outdoor advertising

https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-1-14-17

Abstract

The article consideres the outdoor advertising signs and legislator approaches to it's definition. The article concludes that currently uniformity of outdoor advertising content conception for legislators, law applicators and experts community is absent. The article also includes the «outdoor advertising» original concept.

About the Author

E. V. Kosirev
All-Russian State University of Justice
Russian Federation


References

1. Марочкина С. С. Введение в специальность реклама: Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по специальности «Реклама» / Под ред. Л. М. Дмит- риевой. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2009. С. 123.

2. Ермоленко С. С. Правовое регулирование наружной рекламы в Российской Федерации: дис. … канд. юрид. наук. М., 2012. С. 58-64.

3. Блинов В. А., Смирнов Л. Н. Наружная реклама как составляющая архитектурной среды города. Уроки практики // Академический вестник УралНИИпроект РААСН. 2012. № 4. С. 90-94.

4. Свит Ю. П. Правовое регулирование отношений по размещению наружной рекламы // Законы России: опыт, анализ, практика. 2009. № 10. С. 18-27.

5. Панкратов Ф. Г. и др. Основы рекламы: Учебник. 14-е изд., перераб. и доп. М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2013. С. 133-134.

6. Гришаев С. П. Реклама: правовое регулирование. Доступ из справ.-правовой системы «Консуль- тантПлюс» (Дата обращения: 15.01.2019).

7. Лейн У. Р., Рассел Дж. Т. Реклама. СПб.: Питер, 2004. С. 296.

8. Назайкин А. Н. Наружная, внутренняя, транзитная реклама: Практическое пособие. М., 2014. С. 10. С. 131-144.

9. Музыкант В. Л. Маркетинговые основы управления коммуникациями. М.: Эксмо, 2008. С. 84-85.

10. Тевлюкова О. Ю. Основы рекламы: Учеб. пособие. Новосиб. гос. ун-т экономики и управления. Новосибирск: НГУЭУ, 2015. С. 99, 113.

11. Медведева С. А. и др. Основы рекламы. Конспект лекций. Ростов н/Д.: «Феникс», 2005. С. 138-143.

12. Матузенко Е. В. и др. Наружная реклама в России и за рубежом: Монография. Белгород: БУКЭП, 2017. С 10-11.

13. Романов А. А. и др. Правовое регулирование рекламной деятельности: Учебно-практическое пособие. М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2010. С. 283.


Review

For citations:


Kosirev E.V. The concept of outdoor advertising. Russian competition law and economy. 2019;(1):14-17. (In Russ.) https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-1-14-17

Views: 442


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2542-0259 (Print)