Preview

Russian competition law and economy

Advanced search

Self-Regulation in the Area of Advertising: institution formation. Russian experience

https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-1-8-13

Abstract

The article analyzes the formation of institution of the Self-Regulation in the Area of Advertising in Russian Federation. The article analyzes, in particular, legal basis of the Self-Regulation in the Area of Advertising, specified by the 1995 Federal law «On Advertising», also analyzes active provisions of the 2006 «On Advertising» Federal Law. The article concludes that the above-stated institution currently is in an ititial state of it's development.

About the Author

A. B. Kashevarov
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Кирилловых А. А. Реклама и рекламная деятель- ность: проблемы правового регулирования. М.: Деловой двор, 2013. 224 с. Доступ из справ.-правовой системы «КонсультантПлюс».

2. Руково дство EASA по саморегу лированию. http://www.advertology.ru/index.php?name= Subjects&pageid=81 (Дата обращения: 20.02.2019).

3. Концепция саморегулирования. https://tppr f.ru/ ru/interaction/committee/komrecl/#analiticheskie- materialy (Дата обращения: 20.02.2019).

4. Бадалов Д. С., Василенкова И. И., Карташов Н. Н., Котов С. Ф., Никитина Т. Е. Постатейный коммента- рий к Федеральному закону «О рекламе» («Статут», 2012). Доступ из справ.-правовой системы «Консуль- тантПлюс».

5. Рекламный и пиар-текст: Основы редактирова- ния: Учеб. пособие для студентов вузов / Н. Г. Ин- шакова. М.: Аспект Пресс, 2014. Стр. 239-244. ISBN 978-5-7567-0732-8.

6. Свод обычаев и правил делового оборота рекламы на территории Российской Федерации / Обществ. со- вет по рекламе. [Сост.: Д. С. Бадалов, В. А. Красин]. М.: СПРОС, [1999г.]. 8 с.

7. Пасютина Е. Э. Саморегулирование в рекламной сфе- ре // БОСС. 2000. № 6. С. 34.

8. Романовская О. В. Саморегулирование в сфере ре- кламы // Реклама и право. 2010. № 1. С. 7-10.

9. Шебанова Н. А. «Модное» право: монография. М.: НОРМА, ИНФРА-М, 2018. 176 с. Доступ из справ.- правовой системы «КонсультантПлюс».


Review

For citations:


Kashevarov A.B. Self-Regulation in the Area of Advertising: institution formation. Russian experience. Russian competition law and economy. 2019;(1):8-13. (In Russ.) https://doi.org/10.32686/2542-0259-2019-1-8-13

Views: 238


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2542-0259 (Print)